Home > 亀山トリエンナーレ 2024 > アーティスト > 高北幸矢

  

高北 幸矢

Yukiya Takakita

展示エリア / 場所

Exhibition Area / Place

旧佐野家住宅

Kyu Sano-ke Jutaku

展示プラン要約

Exhibition Plan Summary

保存→破壊→再生→保存/生命力を注入することによる保存こそ。創造は保存の最高の方法である。

 

Preservation → Destruction → Regeneration → Preservation/Preservation by injecting vitality is the only way. Creation is the best method of preservation.

 

自己紹介

Biography

三重大学教育学部美術科卒業。名古屋造形芸術短期大学を経て名古屋造形大学教授、学長、現在名誉教授。

造形作家。清須市はるひ美術館館長。愛知芸術文化協会理事長。

個展=スペイン、アメリカ、台湾、津、名古屋、東京、鎌倉、松本、岐阜などで73回

コレクション=ニューヨーク近代美術館、チューリッヒ造形美術館、富山県美術館ほか

著書=「きおくにさくはな」(風媒社)、「町の景観 消えるデザイン」(ゆいぽおと)、「高北幸矢グラフィックデザイン」(高北デザイン研究所)

 

Graduated from the Department of Fine Arts, Faculty of Education, Mie University. After studying at Nagoya College of Art and Design, he became a professor and president of Nagoya Zokei University, and is currently professor emeritus.

Modeling artist. Director of Kiyosu City Haruhi Art Museum. Chairman of the Aichi Arts and Culture Association.

Solo exhibitions = 73 times in Spain, America, Taiwan, Tsu, Nagoya, Tokyo, Kamakura, Matsumoto, Gifu, etc.

Collection: Museum of Modern Art, New York, Museum of Art and Design Zurich, Toyama Prefectural Museum of Art, etc.

Authors: ``Kiokuni Sakuhana'' (Fūhōsha), ``Townscape Disappearing Design'' (Yuipooto), ``Takakita Yukiya Graphic Design'' (Takakita Design Institute)